lördag 31 december 2016

Dag 366



Årets sista dag och årets sista bild.

Ett helt år har gått sedan den första bilden, en bild varje dag. Syftet var att försöka bli mer kreativ i mitt fotograferande, så blev det nog inte. Många dagar eller kanske mest kvällar under året har jag förbannat denna blogg och så sent som i december var jag på väg att ge upp. Det har blivit många "nödbilder" som fotats utan planering och tanke under året. Allt från vissnade tulpaner till ölandstok i snöglopp. Mörka månader då jag åkt till jobbet i mörker och kommit hem i samma svarta ljus har bloggen med en bild om dagen känts som en börda, samtidigt som den har tvingat ut mig i mörkret för en promenad till Domsjöfabriken eller ner till Bäckfjärden, vilket givit ny energi.

Bilden från idag, årets sista bild är från Gyltberget i Skuleskogen. Startade kvart över sex i kolsvart morgonmörker från Entre Väst. Planerade att möta årets sista dag med en praktfull soluppgång över Höga kusten. Större delen av de fem kilometrarna gick jag bredvid stigen som var mer än lovligt hal. Hade en fin väderprognos i huvudet men något förändrades under morgonen. Så mycket mer än vad som syns på bilden blev det inte.
Det känns ändå fint att avsluta bloggen med en bild från "Världsarvet Höga kusten".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar